A mai világban már mindenki diplomát szeretne, s ennek különböző okai lehetnek. Az illető elhivatott az orvostudomány iránt, közgazdászként szeretne sok pénzt keresni, a szülei tanárok, ezért ráerőltetik, elvárják a gyerektől, hogy ő is az legyen. De takarító állást bezzeg senki nem vállalna el. Kicsit dühös vagyok emiatt.

     Szomorú, hogy az emberek lenézik a takarítókat, pedig nem mindenki tudná jól végezni ezt a munkát. Én őszintén mondom, hogy nagyon szívesen elvállalnék egy takarító állást, csak annyi a gondom vele, hogy mint fent említettem, nem becsülik meg. A takarítók nem keresnek sok pénzt, nem tudják a keresetükből fenntartani a családot. Külföldön anyagilag talán megfelelően honorálják, de azt gondolom, hogy ott is lenézik őket, hiszen az ottani lakosok sem hajlandóak elvállalni takarító állást, éppen ezért fizetik meg őket.

     De én hiszem és hirdetem is, hogy a munkának van becsülete. Jó orvos is csak az lehet, aki szívvel-lélekkel végzi a dolgát, és éppen ilyen egy megfelelő takarító, legyen az nő vagy férfi. Persze sem felelősségben, sem tudásban nem hasonlítható össze a két munka, de jól dolgozni csak így lehet.

     Én dolgoztam már lovardában, takarítottam állatok után. Dolgoztam ügyvédi irodában titkárnőként, és ott is takarítottam, emberek után. (Csak megsúgom, hogy inkább a lovak!) De mindig rend és tisztaság volt, ha én voltam a takarító. Ez az állás nem lenézendő, mert ez is munka, ezt is lehet jól és rosszul is végezni. Sokkal jobban meg kéne fizetni, mert gondoljunk csak bele, mi lenne, ha egy irodában, egy étteremben nem lenne takarító. Nem, inkább nem akarok belegondolni.

     Sajnálatos, hogy a takarító bérezése ennyire alacsony, és igazán szeretném tudni, hogy ki, mikor és miért döntött úgy, hogy egy ember munkája „csak ennyit” ér? Félek attól, hogy amiatt, hogy más emberek lenézik a takarítókat, ők saját magukat is ugyanígy kezelik. Ennek nem szabadna így lennie. Nem szabadna hagyni, hogy ekkora szakadékok keletkezzenek különböző munkát végző rétegek között. Gondolom, ez is csak a pénz miatt van - minden bajnak okozója, a kígyó a Paradicsomból.

     Én mindenesetre ezek után is rámosolygok minden takarítóra, és köszönök minden „vécés néninek”, mert nekem az a legfontosabb egy kávézóban vagy egy étteremben, hogy tiszta legyen a mosdó. Az étel lehet akármilyen jó, ha lusta a takarító, oda többet be sem teszem a lábam.

Vavyan Fable-nek van egy nagyon kedves szava a takarítónőre, a „takanyó”.

Kérlek titeket takarítók, csak ti ne sztrájkoljatok soha! J

A bejegyzés trackback címe:

https://allast-penzt-eletet.blog.hu/api/trackback/id/tr423522691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása