Kedves MÁV - panaszlevél...

2012.09.19. 09:42

Ki ne utazott volna már a MÁV- vagy újabban a MÁV-START ZRt. fémportól
savanyú illatú, porral vetett és viharral vert kocsijaiban. Ki ne találkozott volna azokkal
a problémákkal, melyektől mérgesen és mindig kicsit kiábrándulva lépett le a célállomás
peronjára. Ekkor ki-ki vérmérséklete szerint dönthet, hogy mérgét az érkezés örömébe,
folytja vagy tovább foglalkozik az egyre idegesítőbb és egyre zavaróbb hibákkal, még ha
oly hiábavaló szélmalomharcnak tűnik is.
Én, bevallom, utóbbi emberek közé tartozom. Számtalanszor megvívtam már harcomat
mind a távolsági, mind a helyi közlekedési társaságokkal, úgy szóban, mint írásban.
A levelezést azonban fanyar romantikája és az ízléses, már-már kötelezően udvarias
formája miatt jobban szeretem.
Miről is írhatunk és milyen formában tegyük ezt?
Írhatunk mindenről, ami sérelemként ért bennünket. Ha a kalauz nem volt éppen
udvarias vagy hibát hibára halmozva akart velünk kifizettetni jogtalannak tűnő
díjakat. Akkor is írhatunk, ha a nagy melegben elromlott a légjavító berendezés, mert
ez bizony – a MÁV-START ZRt. munkatársai szerint – a nagy meleg miatt romlik el.
Itt rögtön felmerülhet bennünk a következő panaszlevél témája: Mire is valók ezek a
berendezések?
De akkor se fogjuk vissza magunkat a levélírástól, ha a vasúti kocsi mosdójában úgy
játszik a vonat mozgása a felgyűlt vizelettel, ahogyan a szél játszik a fa leveleivel:
ringatja jobbra-balra.
Panaszlevél írására leginkább akkor vagyunk hajlamosak, ha a vonat valamilyen okból
indokolatlanul sokat késik. Ne legyünk restek és áldozzunk még kb. negyed órát a
panasz lejegyzésére.
Talán a legfontosabb, hogy hogyan írjuk is le mindazt, ami utunk során történt
velünk. Mindenképpen tartsuk szem előtt az érthetőséget és az udvariasságot.
Legyen a probléma megjelölése pontos, időben és helyben behatárolt. Mindenképpen
javallott a vonat számát a levélbe leírni, ez ugyanis rendkívüli módon megkönnyíti
az ügyfélszolgálati munkatárs dolgát és mi is hamarabb fogunk választ kapni. Ne
szidjuk mindenkinek a felmenőit, mert aki levelünket olvasni fogja vajmi keveset tehet
a problémánkról. És valljuk be magunknak: mi is szívesebben válaszolunk egy olyan
levélre, amit jó olvasni, nyelvezete megfelelő és nyelvtana is helyes.
Végül elárulom azt is, hogy hová lehet küldeni a megírt történetünket. Ez az e-
mail cím nem más, mint az eszrevetel@mav-start.hu.
Írjunk sokat, ezzel sarkalva a legnagyobb állami vállalatot a jobb és pontosabb
működésre.
„Kellemes” levélírást mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://allast-penzt-eletet.blog.hu/api/trackback/id/tr834787479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása