A 3D világa - Anaglyph Maker Ver. 1.8. Teszt
2012.10.01. 11:08
Még mielőtt félreértésbe keveredne a tisztelt olvasó, nem a giga-szuperfilmekben használt,
lenyűgöző 3D animációk előállítására alkalmas programot szeretnék itt bemutatni, aminek a
kezelését egy fél életen át kell tanulni…
Jelen írásom témája az állóképeket két dimenzióból három dimenzióba emelő kis programról fog
szólni.
Anaglyph Maker Ver. 1.8.
A program funkciója, hogy hagyományosan készült fényképeket 3D szemüveggel nézve
háromdimenziós képeket kreáljon a szemünk elé, hogy jobban beleélhessük magunkat az emlékeink
visszaidézésekor („nézd, megint el kell rántanom a fejem, mikor Pistike a gép felé dobta a homokozó
lapátját, emlékszel?”).
Ahhoz, hogy képeink minél élet hűbbek legyenek, tekintsünk egy kicsit a 3D képek
képalkotási szabályai mögé; na, ne ijedjen meg senki, nem most fogok fotóiskolai előadást tartani!
Csak röviden a lényeg.
Az anaglyph technológiával készített kép lényege, hogy két, egymás melletti, ugyanazon
tárgyról készített képből tevődik össze, melyet aztán színeltolással úgy alakítanak át, hogy speciális
szemüveget viselve „megcsalja” a szemet, azt a képzetet keltve, hogy a nézett kép valójában a
háromdimenziós térben látható (filmeket is készítenek ugyanezen technológiával).
Nos, lássuk a programot magát. A szoftvert freeware, azaz ingyenesen használható, teljes
funkciójú programként tölthetjük le az internetről egy zip csomagban. Kicsomagolást követően
telepítés nélkül azonnal használatba is vehetjük az AnaMaker.exe futtatásával. A program angol
nyelvű.
Megnyitás után egy meglehetősen fapados ablak tűnik a szemünkbe, de ne essünk kétségbe: a
funkcionalitását tekintve kenterbe ver egy sereg snájdig, hasonló funkciós progit. De menjünk
tovább. Legfelül a File, Print és Help legördülő menük láthatóak.
A File menü a képek megnyitását, a 3D kép készítését, annak elmentését és a programból való kilépés
opciókat rejti; ezek a funkciók egyébként a főablakon belül is megtalálhatóak.
A Print menüben az elkészített 3D képet nyomtathatjuk ki (ha akarjuk), a Help menüben viszont
csak a program verziószámát tudjuk megtekinteni, egy online súgó hivatkozással és a készítő e-mail
címével egyetemben.
A főablakban a két kis négyszögben a két kép előnézete látható megnyitásuk után (ha esetleg nincs
két félnézeti képünk, egy képet is alkalmazhatunk forrásképként) míg a nagy ablakban a generált 3D
kép jelenik meg. A kis ablakok alatt a készítendő kép típusát állíthatjuk be annak megfelelően, milyen
szemüveggel rendelkezünk. Legelterjedtebb a color red/cyan képtípus.
Csúszkás elrendezésben a világosítás és a kontrasztállítás lehetőségei találhatóak, valamint alattuk a
kép 3D igazítását elősegítő navigációs gombok és a „3D kép készítése”, „3D kép mentése” opciók.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek