Veletek is előfordult már? Oh, hogy mi a kérdés?! Tényleg, a lényeget elfelejtem írni! Kezdem talán az elején: Két hete, mikor már kényelmesen elvackoltam magam az ágyban, a jó meleg takaró alatt, nyúltam volna a távirányítóért, hogy bekapcsoljam a TV-t, de hiába. Akárhogy tapogatództam az ágyon, sehol nem találtam meg a kis szerkentyűt, úgyhogy kénytelen-kelletlen kimásztam vackomból és megnyomtam a nagy gombot a készülékemen, csak sajnos végleges megoldást ez sem jelentett, mert aztán a kikapcsoláshoz ugyanígy kellett tennem, nem tudtam szokásomhoz híven beprogramozni és elszenderedni valami bugyuta esti filmen.

Az elkövetkezendő néhány napban sem került elő az a fránya távirányító, úgyhogy már annyira bosszantott a dolog, hogy az ismerőseimnek is erről panaszkodtam, míg egyikük be nem dobta a megoldást: Univerzális távirányító.
Több se kellett, még aznap délután felkerestem a közelünkben lévő elektronikai cikkeket áruló üzletet, ahol aztán bő választékot találtam ezekből a „csodatávirányítókból”, mindenféle árban és kivitelben. Azért még reménykedtem, hogy megkerül a saját távirányítóm, úgyhogy nem akartam túl sokat beleinvesztálni a dologba, levettem a polcról az egyik középkategóriás irányítót, fizettem, aztán otthon jött csak a java az egésznek! Naivan azt gondolja az ember, hogy megveszi az univerzális távirányítót, kicsomagolja és már működik is a dolog, hiszen ezért „univerzális”. Sajnos, a valóságban korántsem olyan univerzális, mint azt a laikus emberfia gondolja, sőt! Nekem speciel még a magyar nyelvű leírás értelmezése is gondokat jelentett, mire azt kibogarásztam, kezdhettem a kódok között a saját tv-m nevét keresni, merthogy ez úgy működik, hogy mindenféle tv-márkát felsorolnak, amikre rá lehet hangolni a távirányítót és ezekhez a márkákhoz kódokat rendelnek, többnyire egy márkához több kódot is, pl.: Philips: 0 0 0 3 , 0 0 2 6 , 0 0 2 7 stb.
Ilyenkor aztán az ember végigpróbálgatja a kódokat, nem is egyszer és akkor vagy sikerül, vagy nem. Nekem például nagyjából tizedik végigpróbálgatásra sikerült, egy olyan kóddal amit már előtte kilencszer próbáltam, szóval a jó hír az, hogy nem szabad feladni, a rossz meg az, hogy még így sem biztos és/vagy teljes a siker. Nálam a távirányító problematikáját, csak részben oldotta meg az univerzális micsoda. Igaz, ugyan, hogy az alapfunkciók tökéletesen működnek, tudok hangot adni és levenni, vagy ki-be kapcsolni, illetve váltani az adók között meg a némítás is tökéletesen működik, azonban a „szundi” funkcióval már nem rendelkezik az irányító, illetve a „sleep time” gomb megtalálható rajta, csak éppen az tv-m nem reagál rá, ahogyan a teletex-et sem tudom vele megnézni, annak ellenére, hogy a funkciógombok között szerepel az is.
A saját távirányítóm sajnos azóta még nem került elő, úgyhogy ideiglenesen mindenképpen jobb ez, mint a semmi, de ha teszem azt valakinek eltörik az eredeti távirányítója, akkor végleges megoldásnak semmiképpen nem ajánlanám az univerzális irányítót, inkább ha lehetséges, a saját készülékéhez eredetileg hozzárendelt távkapcsolót próbálja meg beszerezni!


A bejegyzés trackback címe:

https://allast-penzt-eletet.blog.hu/api/trackback/id/tr63629440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása